Blender 2.47 pronto per la release finale!

In arrivo la release finale di Blender 2.47:

From Diego Hernan Borghetti to Blender Committers

Thu, Aug 14, 2008 at 11:50

Hello all:

This take a little more of time but we are ready for release!!
so please use the tags for your builds:

https://svn.blender.org/svnroot/bf-blender/tags/blender-2-47-release

Let me know when the binaries are ready and please _DO NOT_ upload to
d.b.o, wait until all the binaries are ready so we can release at the
same time🙂

I am off now for 3 or 4 hours (need sleep).

Thanks all,
Diego

Fra oggi e domani il rilascio completo per tutte le versioni! Un applauso ai committers, che in queste ultime ore hanno lavorato incessamente per completare la nuova revisione prima della fine del Siggraph 2008 (hanno mantenuto in pieno la promessa!)…😀

Addenda #1:

Scovati due bug nella release finale:

1) Revision: 16117
Fixing button placement typo.

2) Revision: 16052
* Fix for transparent shadows were not getting correct alpha when cast through node materials – in fact the node tree wasn’t being shaded at all.

Dovrebbero essere corretti a breve (il primo è già stato fixato alle 21.16! )… al momento non si sa se ci saranno altri stop per altri eventuali bug.

Se tutto va per il meglio entro la sera di Ferragosto dovremmo avere la 2.47 pronta da scaricare… incrociamo le dita…😉

Addenda #2:

E’ stata aggiornata la pagina di istruzioni dello snap, presente nel wiki user manual del sito web ufficiale di Blender:

http://wiki.blender.org/index.php/Manual/Snap_to_Mesh

Ora riporta le modifiche della revisione 2.47 con due filmati nuovi di zecca che mostrano l’efficacia del sistema:

Different Element and Mode options
http://download.blender.org/demo/movies/snap_elements.ogg

A tree being snapped and aligned on a ground mesh
http://download.blender.org/demo/movies/snap_align.ogg

Addenda#3 (15 agosto ore 10.30)

Tutte le build sono state fixate dai bug menzionati, compilate e pronte per essere trasferite dal sito ftp degli sviluppatori alla sezione di download di pubblico dominio. E’ solo questione di attendere poche ore e poi sarà possibile scaricare la nuova versione di Blender…😉
Addenda #4 (16 agosto). Ennesimo showstopper:

Benoit Bolsee ha trovato un altro bug (già fixato) nel BGE

date Sat, Aug 16, 2008 at 00:43

The bug fix in revision 16022 for bug #17450 was wrong: the formula used
to extract scaling and rotation from the parent inverse transform was
giving incorrect results for some type of matrix, leading to wrong
position and orientation for parented objects with no scale applied:


This bug affects 2.47 as revision 16022 was included in 2.47. It
potentially affects all games with parented objects with no scale
applied on the parent: in this situation the parent inverse node has
scaling and the formula doesn’t work correctly.

I’ve fixed the bug in revision 16127 and I recommend to include it in
2.47.

The game designer can get away with the bug by applying the scale on the
parent objects, which is often recommended in the tutorials so the
impact of this bug may be limited.

Note that 2.47 contains a number of advanced improvements in the game
engine that are not sufficiently tested. I expect more problems of that
kind but this one is particularly visible.

Quello che mi preoccupa è il “not sufficiently tested”, che lascia adito a parecchi dubbi sul rilascio imminente… speriamo bene.


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